Så er vi i gang!
Første afdeling af DM 2020 bliver helt sikket et løb, som Nicki vil huske i mange år frem. Cimbern Rally er et løb der næsten altid byder på overraskelser. Prøverne er teknisk krævende med små smalle snoede passager, men også lynhurtige strækninger hvor tungen skal holdes lige i munden.
Lørdag morgen kørte vi ud for at besigtige prøverne, i dejlig solskin. Efter noterne var lavet og morgenkaffen blev indtaget i vores lastbil, besluttede vejrguderne at åbne for sluserne, og servicepladsen stod nærmest under vand efter et massivt regnskyl. Heldigvis er Nicki ikke utryg ved at skulle køre på vådt og fedtet underlag. Vi var klar over at vi skulle give gas fra start af for at være med i kampen om de eftertragtede point. I ugen op til løbet havde Nicki gået og forberedt sig selv mentalt, så optimismen var i top da vi kørte ud mod første prøve.
Prøve 1 gik godt, vi følte at vi havde et godt flow og god fart i Berta, men der blev godt nok råbte en del inde i bilen, da tiden blev offentliggjort vi var nr. 14 generelt og hurtigst i vores klasse i DM. Det var helt vildt, men nu skulle vi holde fokus og holde tempoet. Og det er ikke altid lige nemt 😊
Prøve 2 var vi lidt for tøset, og faldt ned som nr. 31 generelt. På prøve 3 har vi en overhaling, og efter et meget hurtigt vejforløb. Skal vi bremse ned til et skarpt venstre sving, men der har vi ingen bremser. Nicki får dog hold på Berta, og vi kører resten af prøve med lidt eller ingen bremser, ret spændende på de snoede og smalle veje. Til trods for det lykkedes det os at nuppe et par placeringer og var nr. 27.
Ved pausen fik vores super servicefolk skiftet bremser og vi var igen klar til at forsvare vores føring i DM-klassen. Lige inden vi kørte fra servicepladsen fik vi lige et regnskyl mere. Så nu var det spændende at se om det også havde regnet ude på prøverne. På prøve 4 havde det regnet nede ved starten på prøven, men inde på prøven var det tørt, det kræver en del at læse vejen således man ikke flyver af vejen. Men prøven gik fint og vi holdt vores placering.
Prøve 5 power stagen, her køres der om ekstra point til nr. 1-2-3. Men den prøve var den prøve 2, hvor vi var lidt tøset tidligere, så vi snakkede en del om at vi ville have point på den prøve. Vi gav den hvad vi kunne, og fik os kørt op som nr. 20 og tager de 2 ekstra point som 2. hurtigste i klassen. Og vi førte med 5 sek. ned til nr. 2 i klassen inden sidste og afgørende prøve.
Prøve 6, nu var det alt eller intet, 5. sek. er ingen forspring, men vi aftalte at vi skulle forsætte det tempo vi havde haft hele dagen. Og det lykkedes også næsten…… 2 sving før mål er Nicki lige sent nok på bremsen i et venstre sving og vi må en tur sidelæns ude på marken. Berta er oppe på 2 hjul men vælger heldigvis at komme tilbage på alle fire hjul og vi kommer hurtig tilbage på vejen og i mål. Men det koster lidt tid og lidt ekstra hjerteslag. Vi tager 2 pladsen i klassen og slutter som nr. 22 generelt, hvilke må siges at være godkendt.
Vi fik super gode point ind på kontoen, og er nu ved at forberede os til det igen går løs den 19. september i Nykøbing Falster.
Nu kan rallysæsonen 2020 begynde.
2020 bliver helt sikket et år, vi alle kan huske på godt og ondt. Covid19 pandemien har ramt os alle på en elle anden måde. For allysæsonen 2020, har det resulteret i en noget reduceret sæson. Men i stedet for at gå og ærgre sig over hvordan det skulle have set ud. Glæder vi os over, at vi har deltaget i et tysk løb og 3 test. Og at der stadig er arrangør, som tør tage kampen op med alle de mange restriktioner der forbundet med at afholde løb i denne tid.
Vi skal alle passe godt på hinanden – holde afstand og overholde forsamlingsforbuddet, og det rammer os alle. vi som deltager skal tænke anderledes, løbene bliver afholdt uden publikum og vi skal prøve at servicerer vores sponsorer og samarbejdspartner på bedste vis under svære vilkår.
Men vi holder humøret højt og har brugt vores ufrivillige pause på at optimerer promoveringen af vores samarbejdspartnere. Tiden er gået med at indrette vores service lastbil, så Berta kan stå trygt og godt til og fra løbene. Så snart Berta er læsset af, kan Luka indrette sige efter alle kunstens regler og sørge for at teamets forplejning. Og husk der er naturligvis altid kaffe på kanden, når vi igen må samles til vores elskede sport.
Lørdag den 5. september afholdes 1 afdeling af DM - Cimbern Rallye som køres i Nordtyskland. I alt 86 km hastighedsprøve skal gennemføres, for at være med i kampen om de vigtige DM-point. Hastighedsprøverne bliver først offentliggjort den 1. september, så vi ved endnu ikke hvad vi kan forvente. Men Cimbern Rallye er kendt for gode og krævende prøver, så vi glæder os til at komme i gang.
Første bil bliver startet ud kl. 12.01 og forventes i mål kl. 17.47. Løbet bliver som sagt afholdt uden publikum, men vi skal gøre hvad vi kan for at holde jer opdateret på dagen. I kan følge med på tiderne HER
Et efterår med knald på.,
Med et halvt års forsinkelse bliver der knald på, i efteråret skal 4 løb afholdes på 2 måneder, så der er ikke meget tid mellem løbene. Alt skal spille max fra første meter. Men vi er godt forberedt, Berta er 100% klar og vi har fået en god føling med vores nye Michelin dæk og undervogn, på de test vi har fået kørt.
Kalenderen for efteråret ser således ud
19. september DM2 Sydhavs Rally september i Nykøbing F
3. oktober DM3 Rally Midtjylland oktober i Ikast
24. oktober DM4 Djurs Rally oktober i Kolind
Vi håber at i alle passer på hinanden og at vi snart kan mødes igen.
Endelig starter rallysæsonen for NickiMotorsport.
Siden Danmark blev ramt af Covid19 bølgen og lukkede ned den 11. marts, har vi trippet rundt om Berta.
Savnet til at komme ud og mærke suset har været stor, vi har dog været så heldige at vi har deltaget i 2 rally test. Hvor vi har kunne mærke de forbedringer der er foretaget i vinterpausen.
De test vi har kørt har været korte, men gode med rigtig krævende prøver, og har givet en indikation af hvordan Berta opfører sig, vi har fået lidt erfaringer og mærket effekten af vores nye Michelin dæk og kan kun sige vi er utrolige positive. Men selv mandskabet har ikke været rigtig i gang under disse korte test.
Samtlige kalendere i Holland, Belgien, Frankrig, Tyskland har været under skarpt opsyn i håb om at kunne finde et rigtigt løb, inden sæsonstart den 5. september.
Efter mange timers søgen lykkedes det at finde Holsten-Rally som køres den 1. august. Mie gik straks i gang og fik sendt tilmelding, men der er andre som hungrer efter at komme i gang.
Tilmeldingen åbnede den 1/6 allerede den 4/6 modtog vi svar, om at de havde nået deres max. antal deltager på 75, derudover var der 10 på venteliste…. Åhhh det var næsten ikke til at holde ud, vi var så klar.
Den 20/6 rykker vi frem til nr. 5 på ventelisten – nu er der håb og den 6/7 modtager vi den glædelige nyhed at vi er med. SÅ nu skal der køres rally jubiiii. Skylder stakkels Stefan Willmann en undskyldning for nærmest at stalke ham i den tid 😊
Så endelig starter rallysæsonen for NickiMotorsport, når teamet drager afsted den 31/7. Løbet er på i alt 65 km hastighedsprøve hvoraf de 12 er på grus. Vi glæder os helt vildt til at komme rigtig i gang og få nogle kilometer ind i kroppen så vi er klar til DM. Løbet kan følges live HER.
DM Sæsonen 2020 bliver kørt
Grundet Covid19 er vores sport ramt som alle andre, og 3 af afdelinger er allerede aflyst, et nyt kommet til og derudover er Sydhavsrally desværre reduceret til et endags løb. Men vigtigst af alt er vi holder modet og humøret oppe, og takker de løbsleder der trods alt ligger et stort stykke arbejde i at arrangerer løb under disse uvisse omstændigheder.
Kalenderen ser således ud.
Med den kalender hvor løbene ligger så tæt på hinanden gælder det om at holde tungen lige i munden og være så stabil som muligt for at opnå flest mulige point i kampen og DM. Der er ingen tvivl om at alle vil vinde, men skulle man udgå i et enkelt løb, bliver det meget svært at når en god placering i det samlet mesterskab.
Sæsonafslutning med et ordentligt brag.
Weekendens 6. og sidste afdeling af Dm blev et udfordrende løb for NickiMotorsport. I dagene op til løbet havde vejrguderne, ikke viste sig fra sin bedste side og masser af vand i det sydjyske, gjorde det til en hårfin balance at komme i mål.
Allerede dagen inden måtte løbsledelsen tage beslutningen om at annullere en prøve pga. de store vandmasser. Chancen for at det ellers så spændende grus stykke, blev ødelagt var for stor til at vi kunne køre dette. Og set i bakspejlet var det den rigtige beslutning.
Det var første gang NickiMotorsport skulle køre på vådt underlagt i Berta. Så det var et spørgsmål om at føle sig frem.
Allerede på første prøve, viste det sig at dette blev et svært løb, selv om vi startede ud som bil nr. 28 var prøverne allerede kørt meget op og masse af mudder, vand og blade gjorde underlaget som brun sæbe.
Nicki startede forsigtig ud for at få følingen, med hvordan Berta reagerede på det glatte underlag. Det gik faktisk rigtigt fint, vi indhentede en tysk BMW på den første prøve, tror ikke han havde set os, hvilket resulterede i vi måtte slække lidt på gassen, da den fyldte hele vejen i de glatte sving og vi ikke kunne komme uden om.
Vi følte ikke at det gik super godt, men til vores store overraskelse lå vi nr. 16 generelt. Prøve 2 og 3 forløb uden problemer og vi kunne holde servicepause på en 15. plads generelt. Hvilket vi var ovenud tilfreds med.
Efter servicepausen var vi godt klar over, at hvis vi syntes det var glat første gang vi kørte prøverne, var det ingen ting i forhold til nu. Så vi var enige om at holde tempoet og komme sikkert i mål. Ca. 1,5 km inde på prøve 4 trækker vi bremsepunktet en anelse, og det resulter i låste hjul ned mod chikanen og 2 store big baller. Nicki vælger at hive håndbremsen og Berta tager en snurretur og rammer med venstre bagskærm den ene bigballe med et kæmpe brag.
Vi får dog hurtig Berta på rette kurs igen og kommer i mål, men et tidstab på 34 sekunder i forhold til første gang vi kørte prøven. Så vi rykker 5 placeringer ned i generelt placeringen til nr. 20, mega ærgerligt men det kunne have været meget værre under disse omstændigheder.
Prøve 5 og 6 køres i et noget nedsat tempo, da Berta ryster en del, og vi er lidt i tvivl om det er en skade på en fælg eller noget andet der er galt. Så vi vælger at holde tungen lige i munden og komme i mål. Hvilket lykkedes vi slutter på en 21 plads generelt.
Hold da op en første sæson vi har haft i Berta vi har virkeligt lært meget, vi er utrolige glade og stolte over de samarbejdspartnere, sponsorer, servicefolk, familie og venner der har bakket op omkring projekt Berta / NickiMotorpsort, uden jer var dette ikke muligt.
Efter 3 timers Berta rengøring i går, er hun nu klar til at blive adskilt, så vi kan bruge vinterpausen til at få hende gennemgået og gjort klar til sæson 2020, hvor teamet også gerne vil ud og prøve kræfter med nogle udenlandske løb.
På genhør og tak for sæson 2019
NickiMotorsport melder klar.
For 4 måneder siden kørte, teamet smilende over målstregen ved 6. afdeling af Dm i Haderslev. Første sæson i vores Mitsubishi Evo 8 (kaldet Berta), var veloverstået, til trods for at bilen, havde fået et kærligt klap i venstre bagskærm, ser vi tilbage på sæsonen med stolthed og taknemmelighed.
Taknemmeligheden til vores mange samarbejdspartnere, som tror på os. til vores fantastiske servicefolk Krølle, Luka og Stig som altid står klar til at holde Berta kørende, om det er hjemme, eller i stiv kuling på en serviceplads. Til vores familie og venner, som bakker os op ude til løbene. Vi glæder os til endnu en sæson i jeres selskab TAK FOR JERES STØTTE.
Bilen har været skilt fuldstændig ad. Efter en kærlig hånd fra Kaj og en tur forbi Hammel Autolak var skaden i bagenden væk. Efterfølgende har Nicki og serviceteamet, brugt rigtig mange timer på en renovering af alle mekaniske dele i bilen.
Da DM-præmierne ligger forholdsvis sent i år, drager nickimotorsport den 19. marts til holand, vi er så så privilegeret at vi har indgået et samarbejde med Michelin. Har vi valgt at bruge Zuiderzeerally som test. Vi skal have testet de mange ændringer der er foretaget, samt justeret undervogn ind, så vi får optimalt udbytte af Michelin dækkene.
Men inden det går løs med sæsonens først udfordring, skal Berta skal en tur forbi heuvel, som skal tjekke at hendes hjerte fungerer optimalt. Der bliver brug for alt den power vi kan få i kampen om DM, da rallyreglementet er lavet om, således vi i år har fået vores egen DM klasse at deltage i, så vi ikke skal kæmpe om de samme klassepoint som de mere potente R5 og Proto biler.
Mie har flere gange deltaget i netop Zuiderzeerally og kender de hollandske veje på godt og ondt, det håber vi, at vi kan drage nytte af. For ikke nok med det bliver Nickis første løb på over 100 km hastighedsprøve så bliver det også hans første løb hvor vi skal kører i mørke. Vi glæder os til at tage udfordringen op, og få nogle kilometer under huden inden første afdeling af dm som afholdes i hobro 25. april
Vi har den store glæde at kunne byde velkommen i sponsorgruppen til :
Michelin, Pava Center Gadbjerg, Give Køreskole, Hammel Autolak Kibæk Presenning og VP Maskinfabrik
Sæsonafslutning for NickiMotorpsort.
6.og sidste afdeling af Danmarks Mesterskabet køres i den kommende weekend omkring Haderslev. De 82 startende skal tilbagelægge små 78 km hastighedsprøve, før sæsonen kan afsluttes med en velfortjent præmiemiddag og efterfølgende vinterpause.
NickiMotorsport har fået start nr. 28 og er tilbage til normalen hvor Mie igen har indfundet sig i Berta. Teamet glæder sig til løbet, det er ud som om arrangøren KDAK har fundet nogle nye spændende hastighedsprøver.
Et er det vi ser på de oplagte på videoer som er filmet en dejlig solskinsdag noget andet bliver det at køre dem her sidst på året. Vi kan næste med sikkerhed møde glatte og fedtet veje sådan er det at kører rally, der er ingen der fejer vejen før vi kommer 😊
Vejrudsigten har indtil nu advaret om regn, og vi har endnu ikke kørt i Berta i regnvejr, så det bliver en helt ny oplevelse, men vi er klar.
Vi håber at rigtig mange kikke forbi i finder servicepladsen på Niels Bohrs vej 10 – 6100 Haderslev. Herfra sendes 1. deltager afsted kl. 12.01.
Oplysninger og prøver kan findes Her
Oversigtskort findes Her
Livetider følges Her
Weekendens Dm rally i Roskilde gav Nicki endnu en erfaring med i rygsækken.
Refleksion er vigtig, og Nicki har brugt de sidst par dage til at fordøje weekendens 5. afdeling af Dm.
Nickis vanlige co. driver Mie, var udlånt til Esben Hegelund. Men jeg havde allieret mig, med Arne Pagh som ligeledes har mange års erfaringer fra rallysporten. Allerede under fredagens Shake Down på dyreskuepladsen, fik Arne og Nicki fornemmelsen af samarbejdet i bilen.
Efter notekørslen stod det klart, at prøverne var teknisk krævende men rigtige mange usynlige hop og toppe. Nicki har aldrig kørt sådanne prøver og med en ny co. driver i højre sædet så der var mange sommerfugle i maven inden start.
Dyreskuepladsen var løbets første prøve, ikke en særlig krævende prøve men god underholdning for de mange publikummer der var mødt op på dage. Og det gav os lige muligheden for at kommer i gang.
Prøve 2-3 var super hurtige prøver, her havde vi dog overset at Berta ville lette på et par af de mange toppe der var. Men så fik vi da bekræftet at hun også kan det 😊
Prøve 4 var uden tvivl løbets bedste prøve, den havde alt hvad en rallykører kan ønske sig, højfart, masse af sving, toppe, hop. Her skal man virkelig være på, og her er samarbejdet i bilen en vigtig ting. Arne leverede noterne til UG.
Efter første servicepause blev tempoet hævet en del og teamet kørte nogle godkendte tider. På prøve 8 legede vi katten efter musen med Torben Sørensen, som ved skarpe sving og chikaner kom tæt på, men ud af de lige ud stræk træk Berta fra igen, det var en svær situation at vurderer, om man skulle have givet plads. Men Torben og Nicki blev efter mål, enige om at det havde givet det samme.
Teamet slutter dagen, med en god fornemmelse og meget erfaring rigere.
Der skal lyde en kæmpe tak til Arne Pagh, serviceteamet: Stig, Krølle og Luka samt sponsorer og alle de gæster der kikke forbi.
Nu er forberedelserne i gang til sæsonens sidste DM som køres den 12. oktober i Haderslev, her er Mie tilbage i højre sædet. Og der bliver igen nye udfordringer for Nicki da årstiden giver mulighed for feddet veje og ikke mindst mørke.
Næste løb bliver Andrup El Rally
Held i Uheld for NickiMotorsport.
Søndagenes deltagelse i Yokohama Mesterskabet i Ringkøbing, blev en kort fornøjelse for NickiMotorsport. Nicki havde efter DM4 lavet nogle ændringer på koblingen, som vi gerne ville teste af, derfor vores deltagelse i Ringkøbing. Første heat gik godt, alt virkede som det skulle, en overskridning af stop kostede dog lige 10 sek. ☹ men vigtigst af alt var at koblingen virkede.
Lige efter starten på 2. heat lød der et kæmpe brag, og vi måtte ind til siden, Berta havde knækket en trækaksel…. Øv men når det nu skulle være, var det godt at det var der og ikke til DM5, som køres om 14 dage.
Rally Roskilde 2019.
Når 5. afdeling af DM køres i Roskilde den 21. september, bliver det en lidt anderledes konstellation i NickiMotorsport. Mie modtog i august en sms fra Esben Hegelund, om han havde fået fat i en DS3 WRC bil, som tidligere blev kørt af Sebastian Loeb, og nu manglede han en co. driver. Vi vendte det i teamet, og blev enige om, at hvis vi kunne finde en rutineret co. driver til Nicki, skulle det prøves. For hvornår har Mie chancen for at prøve sådan en bil igen.
Og man må sige vi har fundet en rutineret co. driver til Nicki – Arne Pagh har nemlig sagt ja til at guide Nicki rundt på de Sjællandske veje. Vi er super glade for at Arne vil hjælpe. Jeg er jo ret grøn og er først lige begyndt at presse mig selv og ikke mindst Berta lidt mere, så det er lidt angst provokerende at skulle have en anden med ved siden af. Men jeg glæder mig, Arne er meget engageret og jeg er sikker på han også kan lære mig en masse siger Nicki.
Automobil Sports Klubben Hedeland har bygget deres rally op omkring Dyreskuepladsen i Roskilde. Her vil der dagen igennem være service, og mulighed for at se alle deltagerne, på den efterhånden legendariske hastighedsprøve der køres på selve dyreskuepladsen. Derudover sendes deltagerne ud på 3 forskellige hastighedsprøver omkring Roskilde
Første deltager stater kl. 12.00 og forventes i mål kl. 19.05 - Følg med live på http://www.rallyresult.dk/
En godkendt præstation af NickiMotorsport.
Det var Slagelse Auto Sport der var arrangør bag 4. afdeling af Dm, som blev afviklet i om omkring Sorø i den forgangene weekend. Med en deltager rekord på ikke mindre end 86 startende biler. Allerede efter notekørslen, var teamet klar over at det blev et spændende rally. Slagelse Auto Sport havde fundet nogle rigtige gode og teknisk krævende prøve, med masser af hop, gode svingkombinationer, lige efter vores smag.
Hele Sorø midtby var indtaget til rallycentrum, og vi blev taget rigtig godt imod af de lokale. Vi var tildelt serviceplads lige ved EDC-Mægleren på Storgade, her blev vi kun mødt med venlighed og der skal lyde en kæmpe tak til dem for strøm 😊
Teamet havde på forhånd aftalt at Berta denne gang skulle presses lidt mere, men stadig skulle blive i sporet. Den mission holdte dog ikke helt…. Allerede på første prøve fik vi pulsen lidt over max. Ned mod et skarp venstre sving, råbte Mie pludseligt ”pas på Venning er stået af – men der er ok skilt” Nicki kommer nok lidt for sent på bremsen og det resulterer i at Berta vil danse, hun smider i hvert fald bagenden rundt i en halv pirouette, og Nicki havde 100 hænder på rattet, og ikke mindst på håndbremsen. Det lykkedes ham at få hold på damen uden at ramme noget så vi kunne forsætte. Men vi bremsede nok lidt før på resten af den prøve. Til trods for denne lille episode lå vi nu nr. 30 generelt.
Prøve 2 var en rundbane med et ret ujævnt grus stykke, men Berta har tidligere vist at hun godt kan li´ grus, og det kan Nicki og Mie også, så vi glædede os til den prøve. Vi kom rigtig godt ind på grusset og første sving passede bare perfekt, men hastigheden var vist en tand for høj til det næste sving. Heldigvis var der frit og en meget fin stubmark, og med gassen nede lykkedes det os at komme tilbage på vejen igen uden det hel store tidstab.
Prøve 3 og 4 forløb uden dramatik, og tiderne holdt sig inden for top-30. Så vi var godt tilfreds, prøve 5 var den samme som prøve 2 og nu skulle vi igen på grus 😊 denne gang kørte vi hele prøven på vejen, men vi skulle nok have valgt stubmarken igen. For lige inden vi kørte ud af gruset rammer vi et eller andet hårdt, og der lyder et kæmpe brag. Først er vi lidt i tvivl om vi er punkteret, men det er vi heldigvis ikke, og vi forsætter ufortrødent. Men Berta er ramt, under de næste nedbremsninger ryster hun fuldstændig vildt og Nicki skal have ekstra fat i rattet. Vi kommer ind til service og finder ikke noget så vi forsætter, og vi ligger nu som nr. 26 generelt.
På prøve 6 går koblingspedalen pludselig i bund, og da vi kører med standard gearkasse er det bestemt ikke optimalt, da vi skal igennem prøve 7 også inden vi kan komme til service, passer Nicki ekstra godt på i nedgearingerne. Efter servicepausen har vores super serviceteam luftet koblingssystemet ud, og vi krydser fingre for at det har løst problemet. Vi vælger at starte uden ALS for at skåne koblingen.
Vi køre prøve 8 og 9 hvor vi nærmest holdet vejret hele vejen, for at koblingen skal holde og det lykkedes. Vi kan køre over målrampen som nr. 23 generelt vores hidtil bedste placering.
Et resultat vi er godt tilfreds med, vi har igen fået mere fart i kroppen, samt prøvet at få pulsen lidt over max 😉.
Berta er nu ved at blive serviceret så hun er klar, vi har valgt at deltage i Yokohama Mesterskabet i Ringkøbing på søndag, for at teste lidt ændringer af inden det igen går løs ved DM5 i Roskilde den 21. september.
NickiMotorsport glæder sig til at komme i gang igen.
Så er sommerpausen slut, og efterårs-sæsonen skydes i gang, lørdag den 31. august hvor 4 afdeling af DM løber af stablen. Denne gang skal teamet en tur til Sjælland.
Slagelse Auto Sport, som er arrangør har lagt sig i selen og lavet et meget kompakt rally. Torvet i Sorø danner rammer, som serviceområde og her vil der være mulighed, for at kikke på alle de fine rallybiler. Her dagen før anmeldelsen lukker, er max antal deltagere på 80 nået, så der bliver masser af rally action, på de vestsjællandske landeveje.
Teamet glæder sig til at komme i gang igen, sommerpausen på 2 måneder har været lang, og de første km hastighedsprøve skal da nok også bruges til igen at finde farten. Der skal køres i alt 89 km hastighedsprøve fordelt på 2 gennemgående og 2 rundbaner som skal køres henholdsvis 2 og 3 gange.
Især Mie glæder sig til løbet, hun kommer jo oprindeligt fra øen. Det er altid sjovt at komme ”hjem” og køre, man får hilst på en masse, man ikke har set i lang tid. Jeg tror ikke vi har nogen fordele, ved at jeg oprindeligt er fra Slagelse, det skule da lige være, jeg forstår sproget, siger Mie og griner.
Teamet drager mod Sjælland allerede fredag, da notekørslen begynder kl. 6.30 lørdag morgen. Vi er så heldige at have indgået en aftale med Sorø Sø Camping som stiller overnatning til rådighed for os. Og vi glæder os til at vise dem og deres gæster Berta, samt at kunne hygge fredag aften, sammen med vores fantastiske servicefolk, Luka, Krølle og Stig.
Tak for sidst - Berta har nu ikke stået helt stille siden sidste DM. I starten af august stillede teamet til start i det legendariske Fårvang Rallyshow, dette løb er altid en fest for hele familien, masser af race og hygge.
Rigtig mange kikkede fordi og det var super hyggeligt. Især Erik Lomholt fra Lomholdt Services, fik en på opleveren da han agerede Co. driver i 2. heat og her blev Berta smidt bredt rundt om hjørnet. Til stor jubel for ikke mindst Erik men også de mange publikummer. Det er bestemt ikke med sådan en køre stil, man sætter hurtige tider, men Nicki fik prøvet en masse af. Så alt i alt en god dag, som mest af alt fungerede som hygge og test for os.
Oplysninger om løbet kan findes her: http://sasnyt.dk/suzuki-rally.php
Husk du kan følge tiderne live her: http://www.rallyresult.dk/
Billedtekst af Morten Alstrup:
NickiMotorsport havde den yngste mekaniker på hele servicepladsen.